piątek, 14 stycznia 2011

Dziś śniadaniowe kokosowe keksiki z malinami

Tak, dziś już mi lepiej. Choć za oknem bez zmian. Wczoraj na blogu Liski pojawił się ten przepis. Pomyślałam, że moja forma keksikowa leży jeszcze nie użyta i tez przepis jest w sam raz. Dla tych co lubią kokos-przede wszystkim, słodkie biszkoptowo-babkowe ciasto z nutką malinowego dżemu. To ciasto jest idealne. Z formy z Lidla wychodzą 4 keksiki (2 miejsca zostają wolne). Na śniadanie, piknik itp idealne. Szybkie i pyszne. Moje zdjęcia nie oddają ich uroku, ale Liski tak :)


Poniżej wstawiam przepis na wczorajszy szybki chleb na zakwasie. Polecam wszystkim, szczególnie na początek przygody z pieczeniem chleba. Podaję za autorką-źródłem.

Chleb pszenny na zakwasie

200 g białego zakwasu pszennego
325 g zimnej wody
500 g mąki białej pszennej chlebowej
1,5 łyżeczki soli
1,5 łyżeczki sproszkowanego słodu (użyłam ekstraktu słodowego) (ja dałam miód)

Zakwas wymieszać z wodą i słodem. Dodać mąkę i sól. Wszystko dokładnie połączyć i wyrobić gładkie ciasto (ciasto jest bardzo luźne i klejące, ale takie ma być). Zostawić do wyrośnięcia na 2 godziny, składając ciasto w tym czasie raz, po 1 godzinie. Z gotowego ciasta uformować kulę, odłożyć do wyrośnięcia w temperaturze pokojowej (3- 5 godzin), w koszyku do chleba. Wyrośnięty bochenek naciąć i włożyć do piekarnik.
Ja piekłam w dużej keksówce i urósł mi 1,5 razy. Trzeba pamiętać, aby podczas rośnięcia chleb był przykryty. Np. włożony do dużej reklamówki, lub jak u mnie folią streczową- naoliwioną-aby chleb się nie przykleił. Naprawdę polecam zabawę w pieczenie chleba. Każdy musiał zacząć, każdy zaliczył ileś (dużo) porażek (zakalce, kamienie, nie chce rosnąć itp itd). Ale cierpliwość popłaca.

Bochenek piec z parą w temperaturze 230ºC około 45 minut. Wypieczony, powinien po postukaniu od spodu wydawać głuchy odgłos. Studzić na kratce.

2 komentarze:

  1. uwielbiam wszelkie słodkości z dodatkiem kokosu;)
    a przepis na chlebek chętnie podpatrzę, choc sama dopiero zaczynam zabawę z zakwasem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla amatorów kokosa w sam raz :) A ten chlebek jest pyszny i przede wszystkim łatwy :) Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń